Η κλοπή ταυτότητας είναι ένας τύπος απάτης που περιλαμβάνει τη χρήση της ταυτότητας κάποιου άλλου για την κλοπή χρημάτων ή την απόκτηση άλλων οφελών. Παρακάτω αναφέρονται γνωστοί τρόποι κλοπής ταυτότητας:

  • Phishing – ο απατεώνας σας ξεγελάει για να παραδώσετε τα προσωπικά σας στοιχεία.
  • Hacking – ο απατεώνας αποκτά πρόσβαση στις πληροφορίες σας εκμεταλλευόμενος τις αδυναμίες ασφαλείας στον υπολογιστή, την κινητή συσκευή ή το δίκτυό σας.
  • Απάτες απομακρυσμένης πρόσβασης – ο απατεώνας σας ξεγελά για να του δώσετε απομακρυσμένη πρόσβαση στον υπολογιστή σας και να πληρώσετε για μια υπηρεσία που δεν χρειάζεστε.
  • Κακόβουλο λογισμικό και ransomware – απάτη με εγκατάσταση λογισμικό που επιτρέπει στους απατεώνες να έχουν πρόσβαση στα αρχεία σας και να παρακολουθούν τι κάνετε, ενώ το ransomware απαιτεί πληρωμή για να «ξεκλειδώσει» τον υπολογιστή ή τα αρχεία σας.
  • Ψεύτικα διαδικτυακά προφίλ – ο απατεώνας δημιουργεί ένα ψεύτικο προφίλ σε ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης ή ιστότοπο γνωριμιών και σας στέλνει ένα αίτημα φιλία και ακόλουθου.
  • Παραβιάσεις δεδομένων (Data breaches) – ο απατεώνας λαμβάνει τα δεδομένα σας μέσω τυχαίων παραβιάσεων δεδομένων επιχειρηματικών ή κρατικών λογαριασμών. Ίσως να μην γνωρίζετε καν ότι ορισμένες από τις πληροφορίες σας έχουν φτάσει στους απατεώνες.

Ύποπτα σημάδια

  • Λαμβάνετε ένα email, ένα μήνυμα κειμένου ή ένα τηλεφώνημα που ζητά για προσωπικές πληροφορίες.
  • Λαμβάνετε ένα email ή ένα μήνυμα κειμένου που σας ζητά να «επικυρώσετε» ή να «επιβεβαιώσετε» τα προσωπικά σας στοιχεία κάνοντας κλικ σε έναν σύνδεσμο ή ανοίγοντας ένα συνημμένο. Το μήνυμα μπορεί να έχει συντακτικά ή γραμματικά ή ορθογραφικά λάθη.
  • Υπάρχουν πολλα αναδυόμενα παράθυρα στον υπολογιστή ή την κινητή συσκευή σας που ρωτούν εάν θέλετε να επιτρέψετε την εκτέλεση του λογισμικού.
  • Λαμβάνετε ένα αίτημα φιλίας από κάποιον που δεν γνωρίζετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πώς να προστατευτείτε

  • Μην ανοίγετε συνημμένα και μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματα κοινωνικής δικτύωσης που έχετε λάβει από αγνώστους – απλώς πατήστε διαγραφή.
  • Επαληθεύστε την ταυτότητα της επαφής καλώντας απευθείας τον σχετικό οργανισμό – βρείτε τη μέσω μιας ανεξάρτητης πηγής, όπως ένας τηλεφωνικός κατάλογος ή η διαδικτυακή αναζήτηση.
  • Μην χρησιμοποιείτε τα στοιχεία επικοινωνίας που παρέχονται στο μήνυμα που σας έχει αποσταλεί από άγνωστο αποστολέα.
  • Ποτέ μην στέλνετε χρήματα και μην δίνετε πιστωτική κάρτα, στοιχεία λογαριασμού στο διαδίκτυο ή αντίγραφα προσωπικών εγγράφων σε οποιονδήποτε δεν γνωρίζετε ή δεν εμπιστεύεστε.
  • Ποτέ μην παρέχετε σε αγνώστους απομακρυσμένη πρόσβαση στον υπολογιστή σας – ποτέ δεν ξέρετε πραγματικά με ποιον έχετε να κάνετε.
  • Επιλέξτε κωδικούς πρόσβασης που θα ήταν δύσκολο να μαντέψουν οι άλλοι. Μην χρησιμοποιείτε τον ίδιο κωδικό πρόσβασης για κάθε λογαριασμό και μην τον μοιράζεστε με κανέναν.
  • Διατηρείτε πάντα ενημερωμένη την ασφάλεια του υπολογιστή σας με λογισμικό προστασίας από κακοβουλο λογισμικό και ένα καλό τείχος προστασίας. Αγοράστε υπολογιστή και λογισμικό προστασίας malware μόνο από αξιόπιστες πηγές.
  • Αποφύγετε τη χρήση δημόσιων υπολογιστών ή σημείων πρόσβασης δημόσιων WiFi για ενέργειες που εμπεριέχουν πληκτρολόγηση προσωπικών δεδομένων.
  • Να είστε πολύ προσεκτικοί σχετικά με το πόσες προσωπικές πληροφορίες μοιράζεστε σε ιστότοπους κοινωνικών δικτύων. Οι απατεώνες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες και τις φωτογραφίες σας για να δημιουργήσουν μια ψεύτικη ταυτότητα ή να σας στοχοποιήσουν με απάτη.

Έχετε πέσει θύμα;

Εάν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα τετοιας απάτης και εχουν κλαπεί με δόλιο τρόπο προσωπικές σας πληροφορίες , όπως τα στοιχεία του λογαριασμού σας, το διαβατήριο, ή άλλα προσωπικά στοιχεία ταυτοποίησης , επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζά σας, το χρηματοπιστωτικό ίδρυμά σας ή άλλες σχετικές υπηρεσίες. Επίσης αν εχετε στοιχεία μπορείτε να κανετε καταγγελία στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Σας προτρεπουμε επίσης να αναφέρετε τις απάτες στην Γραμμή καταγγελιων παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο www.safeline.gr μέσω της σελίδας αναφοράς απάτης. Αυτό μας βοηθά να προειδοποιούμε τους ανθρώπους για τρέχουσες απάτες, να παρακολουθούμε τις τάσεις και να διακόπτουμε τις απάτες όπου είναι δυνατόν. H SafeLine παρέχει επίσης οδηγίες για την προστασία σας από απάτες και πού να λάβετε βοήθεια.

Διαδώστε το μήνυμα στους φίλους και την οικογένειά σας για να τους προστατέψετε.

Πηγή: Safer Internet 4 Kids

Αφήστε ένα Σχόλιο

Το e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Διαβάστε επίσης

Έχουν κλαπεί τα στοιχεία της πιστωτικής σας κάρτας ή τα τραπεζικά σας στοιχεία;

Εάν ο τραπεζικός σας λογαριασµός έχει τεθεί σε κίνδυνο ή παρατηρείτε ασυνήθιστη δραστηριότητα στον λογαριασµό της πιστωτικής σας κάρτας, µπορείτε να λάβετε τα παρακάτω µέτρα

Έχετε πέσει θύμα απάτης;

Περιμένετε ακόμη κάτι που αγοράσατε μέσω διαδικτύου; Ή το προϊόν που λάβατε δεν ταιριάζει με αυτό που παραγγείλατε;

Χακάρισμα / Hacking

Το hacking συμβαίνει όταν ένας απατεώνας αποκτά πρόσβαση στις προσωπικές σας πληροφορίες χρησιμοποιώντας τεχνολογία για να εισβάλει στον υπολογιστή, την κινητή συσκευή ή το δίκτυό σας.