Πώς λειτουργεί αυτή η απάτη;

Ένας απατεώνας επικοινωνεί μαζί σας προσποιούμενος ότι προέρχεστε από μια κάποια (συνήθως) γνωστή επιχείρηση, όπως μια τράπεζα, ένας πάροχος υπηρεσιών τηλεφώνου ή διαδικτύου. Μπορεί να επικοινωνήσουμε μαζί σας μέσω email, μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τηλεφωνικής κλήσης ή μηνύματος κειμένου.

Ο απατεώνας σας ζητά να δώσετε ή να επιβεβαιώσετε τα προσωπικά σας στοιχεία. Για παράδειγμα, ο απατεώνας μπορεί να πει ότι η τράπεζα ή ο οργανισμός επαληθεύει τα αρχεία πελατών λόγω τεχνικού σφάλματος. Ή, μπορεί να σας ζητήσουν να συμπληρώσετε μια έρευνα πελατών και να προσφέρετε ένα βραβείο για τη συμμετοχή.

Εναλλακτικά, ο απατεώνας μπορεί να σας ειδοποιήσει για «μη εξουσιοδοτημένη ή ύποπτη δραστηριότητα στον λογαριασμό σας». Μπορεί να σας πουν ότι έχει γίνει μια μεγάλη αγορά σε μια ξένη χώρα και να σας ρωτήσουν εάν εξουσιοδοτήσατε την πληρωμή. Εάν απαντήσετε ότι δεν το κάνατε, ο απατεώνας θα σας ζητήσει να επιβεβαιώσετε τα στοιχεία της πιστωτικής σας κάρτας ή της τράπεζας, ώστε η δήθεν «τράπεζα» να μπορέσει να διερευνήσει. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο απατεώνας μπορεί να έχει ήδη τον αριθμό της πιστωτικής σας κάρτας και να σας ζητήσει να επιβεβαιώσετε την ταυτότητά σας αναφέροντας τον 3 ή 4ψήφιο κωδικό ασφαλείας που είναι τυπωμένος στην κάρτα.

Τα μηνύματα ηλεκτρονικού ψαρέματος έχουν σχεδιαστεί για να φαίνονται γνήσια και συχνά αντιγράφουν τη μορφή που χρησιμοποιείται από τον οργανισμό που ο απατεώνας προσποιείται ότι αντιπροσωπεύει, συμπεριλαμβανομένης της επωνυμίας και του λογότυπου. Θα σας μεταφέρουν σε έναν ψεύτικο ιστότοπο που μοιάζει με τον πραγματικό ιστότοπο του οργανισμού, αλλά έχει μια ελαφρώς διαφορετική διεύθυνση. Για παράδειγμα, εάν ο νόμιμος ιστότοπος είναι “https://www.winbank.gr”, ο απατεώνας μπορεί να χρησιμοποιήσει μια διεύθυνση όπως “http://www.winbanks.com”.

Εάν παρέχετε στον απατεώνα τα στοιχεία σας στο διαδίκτυο ή μέσω τηλεφώνου, θα τα χρησιμοποιήσει για να προβεί σε δόλιες δραστηριότητες, όπως η χρήση των πιστωτικών καρτών σας και η κλοπή των χρημάτων σας.

Ύποπτα σημάδια

  • Λαμβάνετε ένα email, ένα μήνυμα κειμένου ή ένα τηλεφώνημα που ισχυρίζεται ότι προέρχεται από τράπεζα, πάροχο τηλεπικοινωνιών ή άλλη επιχείρηση με την οποία συναλλάσσεστε τακτικά, ζητώντας σας να ενημερώσετε ή να επαληθεύσετε τα στοιχεία σας.
  • Το email ή το μήνυμα κειμένου δεν εμπεριέχει ολκληρο το όνομά σας και ενδέχεται να περιέχει ορθογραφικά ή άλλα γραμματικά λάθη.
  • Η διεύθυνση του ιστότοπου δεν μοιάζει με τη διεύθυνση που χρησιμοποιείτε συνήθως και ζητά λεπτομέρειες που συνήθως δεν ζητά ο νόμιμος ιστότοπος.

Πώς να προστατευτείτε

  • Μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους ή μην ανοίξετε συνημμένα από μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή SMS που ισχυρίζονται ότι προέρχονται από την τράπεζά σας ή άλλον αξιόπιστο οργανισμό και σας ζητούν να ενημερώσετε ή να επαληθεύσετε τα στοιχεία σας – απλώς διαγράψτε τα .
  • Κάντε μια αναζήτηση στο Διαδίκτυο χρησιμοποιώντας τα ονόματα ή την ακριβή διατύπωση του email ή του μηνύματος για να ελέγξετε για τυχόν αναφορές σε απάτη – πολλές απάτες μπορούν να εντοπιστούν με αυτόν τον τρόπο.
  • Αναζητήστε το σύμβολο ασφαλείας. Οι ασφαλείς ιστότοποι μπορούν να αναγνωριστούν με τη χρήση του ‘https:’ αντί του ‘http:’ στην αρχή της διεύθυνσης Διαδικτύου ή ενός κλειστού λουκέτου ή ενός εικονιδίου χωρίς σπασίματα στην κάτω δεξιά γωνία του παραθύρου του προγράμματος περιήγησής σας. Οι νόμιμοι ιστότοποι που σας ζητούν να καταχωρίσετε εμπιστευτικές πληροφορίες είναι γενικά κρυπτογραφημένοι για την προστασία των στοιχείων σας.
  • Ποτέ μην παρέχετε τα προσωπικά σας στοιχεία, τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας ή του λογαριασμού σας στο διαδίκτυο, εάν λάβετε κλήση που ισχυρίζεστε ότι προέρχεται από την τράπεζά σας ή οποιονδήποτε άλλο οργανισμό. Αντίθετα, ζητήστε το όνομά τους και τον αριθμό επικοινωνίας τους και κάντε έναν ανεξάρτητο έλεγχο με τον εν λόγω οργανισμό πριν καλέσετε ξανά.

Έχετε πέσει θύμα;

Εάν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα τ;eτοιας απάτης  επικοινωνήστε αμέσως με τον νομιμο οργανισμό για να τον ενημερωστε για την απάτη, ωστε να προβει στις απαραίτητα βηματα μπλοκαρισματος καρτών ή και άλλων ενεργειών. Επίσης μπορείτε να κάνετε καταγγελία στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.

Σας προτρεπουμε επίσης να αναφέρετε τις απάτες στην Γραμμή καταγγελιων παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο www.safeline.gr μέσω της σελίδας αναφοράς απάτης. Αυτό μας βοηθά να προειδοποιούμε τους ανθρώπους για τρέχουσες απάτες, να παρακολουθούμε τις τάσεις και να διακόπτουμε τις απάτες όπου είναι δυνατόν. H SafeLine παρέχει επίσης οδηγίες για την προστασία σας από απάτες και πού να λάβετε βοήθεια.

Διαδώστε το μήνυμα στους φίλους και την οικογένειά σας για να τους προστατέψετε.

Πηγή: Safer Internet 4 Kids

Tags:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Το e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Διαβάστε επίσης

Χακάρισμα / Hacking

Το hacking συμβαίνει όταν ένας απατεώνας αποκτά πρόσβαση στις προσωπικές σας πληροφορίες χρησιμοποιώντας τεχνολογία για να εισβάλει στον υπολογιστή, την κινητή συσκευή ή το δίκτυό σας.

Ιατρικά Προϊόντα

Στις απάτες με ιατρικά προϊόντα μπορεί να σας πουλήσουν προϊόντα υγειονομικής περίθαλψης σε πολύ χαμηλές τιμές που δεν θα λάβετε ποτέ ή θα δίνουν ψευδείς υποσχέσεις σχετικά με προϊόντα, φάρμακα και θεραπείες.

Υπηρεσίες για Κινητά

Οι απατεώνες δημιουργούν ψεύτικους διαγωνισμούς SMS, ώστε να απαντήσετε και αργότερα να πληρώνετε εξαιρετικά υψηλές χρεώσεις κλήσεων ή μηνυμάτων κειμένου.