Η Meta προβάλλει στους χρήστες 15 δισεκατομμύρια διαφημίσεις «υψηλού κινδύνου» την ημέρα, οι οποίες παρουσιάζουν σαφή σημάδια πιθανής απάτης, σύμφωνα με νέα εσωτερικά έγγραφα που αποκαλύφθηκαν από το Reuters.

Παρά τις προσπάθειες να διευρύνει το επιχειρηματικό της μοντέλο, όπως τα έξυπνα γυαλιά, η τεχνολογική εταιρεία εξακολουθεί να αντλεί το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων της από την πώληση διαδικτυακών διαφημίσεων σε ιστότοπους όπως το Facebook και το Instagram.

Ωστόσο, σύμφωνα με ένα άλλο έγγραφο του τέλους του 2024, η Meta κερδίζει περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως από διαφημίσεις που ενδέχεται να είναι απατηλές, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν διαφημίσεις για απάτες με κρυπτονομίσματα, πλαστά ιατρικά προϊόντα και καζίνο χωρίς άδεια.

Τα έγγραφα δείχνουν ότι η Meta προέβλεψε στα τέλη του 2024 ότι θα κέρδιζε περίπου το 10% των συνολικών ετήσιων εσόδων της, ή 16 δισεκατομμύρια δολάρια, από τη διαφήμιση απατηλών προϊόντων, αν και ο αριθμός αυτός περιελάμβανε και έμμεσες απάτες, όπως απατεώνες που σας στέλνουν απευθείας μηνύματα στο Instagram ή το WhatsApp. Εν τω μεταξύ, σε μια παρουσίαση της ομάδας ασφάλειας της Meta τον Μάιο του 2025 εκτιμήθηκε ότι οι πλατφόρμες της εταιρείας «εμπλέκονταν στο ένα τρίτο όλων των επιτυχημένων απάτων στις ΗΠΑ».

Τα έγγραφα έδειξαν ότι η διαδικασία ελέγχου της Meta για επικίνδυνες διαφημίσεις έχει μεγάλο περιθώριο για λάθη. Σύμφωνα με τις εκθέσεις, τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης της Meta θα μπλοκάρουν ένα αίτημα διαφήμισης μόνο εάν η τεχνητή νοημοσύνη της Meta καθορίσει ότι υπάρχει πιθανότητα άνω του 95% η διαφήμιση να είναι απατηλή.

Η Meta φέρεται να χρεώνει υψηλότερες τιμές για αυτές τις διαφημίσεις «υψηλού κινδύνου». Οι λογαριασμοί υψηλής αξίας λαμβάνουν έως και 500 «προειδοποιήσεις» πριν απαγορευτούν, σύμφωνα με πηγές του Reuters.

Επιπλέον, το σύστημα εξατομίκευσης διαφημίσεων της Meta ενδέχεται επίσης να λειτουργεί ενάντια στα συμφέροντα των χρηστών. Οι χρήστες που κάνουν συχνά κλικ σε απατηλές διαφημίσεις είναι πιθανό να δουν περισσότερες από αυτές στο μέλλον, καθώς το σύστημα εξατομίκευσης διαφημίσεων της Meta προβάλλει διαφημίσεις ανάλογα με τα ενδιαφέροντα του χρήστη.

Ορισμένοι πρώην υπάλληλοι της Meta ζητούν από τις ρυθμιστικές αρχές να λάβουν μέτρα για την καταπολέμηση του προβλήματος. Ο Sandeep Abraham, πρώην ερευνητής ασφάλειας της Meta, δήλωσε στο Reuters: «Εάν οι ρυθμιστικές αρχές δεν ανέχονται τις τράπεζες να κερδίζουν από απάτες, δεν πρέπει να το ανέχονται και στον τομέα της τεχνολογίας».

Η Meta δεν είναι η μόνη εταιρεία τεχνολογίας με αυτό το πρόβλημα. Νωρίτερα φέτος, η Google ανακοίνωσε ότι ανέστειλε πάνω από 39 εκατομμύρια διαφημιστικούς λογαριασμούς παγκοσμίως λόγω υποψιών για δόλιες δραστηριότητες το 2024 και αφαίρεσε πάνω από 5 δισεκατομμύρια διαφημίσεις, μια ετήσια αύξηση άνω του 300%.

Πηγή: PC Mag

Tags:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Το e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Διαβάστε επίσης

Νέο κακόβουλο λογισμικό για Mac, πιθανώς από τη Βόρεια Κορέα, “μεταμφιέζεται” σε πρόγραμμα προβολής PDF

Η επίθεση εκτελείται μέσω μιας λειτουργικής εφαρμογής προβολής PDF, σύμφωνα με την εταιρεία ασφαλείας Jamf.

YouTube Videos διανέμουν το κακόβουλο λογισμικό Aurora Stealer

Οι ειδικοί σε θέματα κυβερνοασφάλειας εξέτασαν πρόσφατα τις περίπλοκες λειτουργίες ενός εξαιρετικά ύπουλου loader γνωστού ως “in2al5d p3in4er”, ο οποίος χρησιμοποιείται για τη διάδοση του κακόβουλου λογισμικού κλοπής δεδομένων Aurora.

Γιατί η Google θεωρεί ότι τα ad blockers στο YouTube κάνουν κακό

Η μάχη ανάμεσα στους χρήστες που επιθυμούν να απολαμβάνουν περιεχόμενο χωρίς διαφημίσεις και στη Google, που στηρίζει το επιχειρηματικό της μοντέλο σε αυτές, συνεχίζεται αμείωτη.