Οι απάτες ταξιδιωτικών βραβείων είναι απόπειρες να σας εξαπατήσουν ώστε να χάσετε τα χρήματά σας για να διεκδικήσετε δωρεάν διακοπές ή διακοπές με έκπτωση.
Πώς λειτουργεί αυτή η απάτη
Λαμβάνετε μια ειδοποίηση ασυνήθιστα, μέσω τηλεφώνου, γραπτού μηνύματος, email , που υποστηρίζει ότι έχετε κερδίσει ένα έπαθλο με τη μορφή κουπονιών, συχνά αξίας €2000 ή €3000 για διακοπές με έκπτωση. Θα χρειαστεί ακόμα να πληρώσετε κάτι για τις διακοπές.
Ο απατεώνας σας παρουσιάζει μια καταπληκτική προσφορά για διαμονή ή πακέτο διακοπών με μεγάλη έκπτωση σε έναν δημοφιλή προορισμό. Άλλες απάτες προσφέρουν διακοπές με εισιτήρια για θεματικά πάρκα ή κρουαζιέρες σε πολύ μειωμένες τιμές. Ωστόσο, στην πραγματικότητα το πακέτο ή το έπαθλο δεν υπάρχει.
Απάτες ταξιδιωτικών βραβείων μπορεί να προκύψουν αφού έχετε αναζητήσει διακοπές στο Διαδίκτυο και εγγραφείτε για να λάβετε περισσότερες πληροφορίες. Εναλλακτικά, συμμετέχετε σε μια διαδικτυακή έρευνα και στη συνέχεια ειδοποιηθείτε ότι κερδίσατε διακοπές ή κουπόνια. Όταν πηγαίνετε να διεκδικήσετε το βραβείο σας, σας λένε ότι πρέπει πρώτα να αγοράσετε περισσότερα ταξιδιωτικά κουπόνια.
Εάν αποφασίσετε να δεχτείτε αυτήν την προσφορά, θα σας ζητηθεί να παράσχετε τα στοιχεία της πιστωτικής σας κάρτας και της άδειας πριν μπορέσουν να σας στείλουν το «βραβείο». Εάν παραδώσετε τα στοιχεία της πιστωτικής σας κάρτας, ο απατεώνας θα τα χρησιμοποιήσει γρήγορα για να πάρει χρήματα από τον τραπεζικό σας λογαριασμό. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσουν τα προσωπικά σας στοιχεία για να διαπράξουν κάποια άλλη απάτη με τα δικά σας στοιχεία.
Το υποσχoμένο έπαθλο ή τα κουπόνια είτε δεν θα φτάσουν ποτέ, είτε αν φτάσουν, θα ακυρωθούν όταν προσπαθήσετε να τα εξαργυρώσετε. Μερικές φορές οι απατεώνες θα σας παρέχουν εισιτήρια και ένα δρομολόγιο, αλλά όταν φτάσει η ώρα του ταξιδιού, τα εισιτήρια είναι άχρηστα και δεν είναι δυνατή η επικοινωνία με την επιχείρηση.
Προειδοποιητικά σημάδια
Επικοινωνεί μαζί σας κάποιος που ισχυρίζεται ότι κερδίσατε ένα βραβείο που σχετίζεται με ταξίδια ή διαμονή σε έναν διαγωνισμό στον οποίο δεν συμμετείχατε ποτέ.
Για να λάβετε τις διακοπές, πρέπει να πληρώσετε ένα μικρό ποσό. Η πληρωμή ζητείται συχνά μέσω επιταγών, τραπεζικών ή μεταφορών χρημάτων.
Ο προμηθευτής που κάνει την προσφορά δεν παρέχει στοιχεία επικοινωνίας πέρα από ένα email ή ταχυδρομική θυρίδα.
Οι απατεώνες μπορεί να ισχυριστούν ότι συνδέονται με γνωστές και αξιόπιστες επιχειρήσεις, όπως αεροπορικές εταιρείες ή αλυσίδες ξενοδοχείων, για να προσπαθήσουν να σας πείσουν ότι είναι δεν είναι απατεώνες.
Προστάτευσε τον εαυτό σου
Εάν σκέφτεστε να αγοράσετε ένα πακέτο διακοπών μέσω τρίτου, μάθετε εάν η προσφορά είναι η πραγματική συμφωνία. Καλέστε απευθείας τον πάροχο καταλυμάτων διακοπών για να επαληθεύσετε τη συμφωνία χρησιμοποιώντας τα στοιχεία επικοινωνίας που έχετε προμηθευτεί ανεξάρτητα.
Καλέστε απευθείας τον πάροχο καταλυμάτων διακοπών για να επαληθεύσετε τη συμφωνία χρησιμοποιώντας τα στοιχεία επικοινωνίας που προέρχονται από ανεξάρτητη πηγή.
Ερευνήστε την «επιχείρηση» με την οποία ασχολείστε. Αναζήτηση στο διαδίκτυο για κριτικές. Δοκιμάστε να κάνετε αναζήτηση χρησιμοποιώντας το όνομα της επιχείρησης ή τα στοιχεία επικοινωνίας που σας παρέχονται. Κάντε κράτηση μέσω ενός διαπιστευμένου αντιπροσώπου ή ενός αξιόπιστου ιστότοπου για να βεβαιωθείτε ότι έχετε νόμιμη διαμονή.
Βρείτε διαπιστευμένους ταξιδιωτικούς πράκτορες. Οι διαπιστευμένοι πράκτορες πρέπει να συμμορφώνονται με έναν κώδικα δεοντολογίας και να διαθέτουν διαδικασίες επίλυσης διαφορών. Να είστε προσεκτικοί σχετικά με τον ζητούμενο τρόπο πληρωμής: διαφορετικά μέσα πληρωμής προσφέρουν διαφορετικές ασφάλειες. Να είστε προσεκτικοί με αιτήματα για επιταγές, τραπεζικά ή τραπεζικά εμβάσματα κατά την κράτηση ταξιδιού, καθώς αυτά δεν χρησιμοποιούνται συνήθως για ασφαλείς πληρωμές καταναλωτών.
Εάν κάνετε κράτηση μέσω Διαδικτύου, επιλέξτε ασφαλείς τρόπους πληρωμής. Εάν πληρώνετε με πιστωτική κάρτα, ενδέχεται να μπορείτε να ζητήσετε αντιστροφή χρέωσης εάν δεν λάβετε αυτό που πληρώνετε.
Έχετε πέσει θύμα;
Εάν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα τετοιας απάτης και εχουν κλαπεί με δόλιο τρόπο προσωπικές σας πληροφορίες , όπως τα στοιχεία του λογαριασμού σας, το διαβατήριο, ή άλλα προσωπικά στοιχεία ταυτοποίησης , επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζά σας, το χρηματοπιστωτικό ίδρυμά σας ή άλλες σχετικές υπηρεσίες. Επίσης αν εχετε στοιχεία μπορείτε να κανετε καταγγελία στην Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
Σας προτρεπουμε επίσης να αναφέρετε τις απάτες στην Γραμμή καταγγελιων παράνομου περιεχομένου στο διαδίκτυο www.safeline.gr μέσω της σελίδας αναφοράς απάτης. Αυτό μας βοηθά να προειδοποιούμε τους ανθρώπους για τρέχουσες απάτες, να παρακολουθούμε τις τάσεις και να διακόπτουμε τις απάτες όπου είναι δυνατόν. H SafeLine παρέχει επίσης οδηγίες για την προστασία σας από απάτες και πού να λάβετε βοήθεια.
Διαδώστε το μήνυμα στους φίλους και την οικογένειά σας για να τους προστατέψετε.
Πηγή: Safer Internet 4 Kids
