
Είμαι ένα οκτάχρονο κορίτσι, που στέκεται σχεδόν γυμνό σε ένα δωμάτιο γεμάτο αγνώστους.
Καθώς το δωμάτιο γυρίζει και στρέφεται γύρω μου και οι άνθρωποι γλιστρούν γύρω μου, παρατηρώ τα χαρακτηριστικά μου.
Δεν φαίνομαι οκτώ χρονών. Μοιάζω με γκρίζα κούκλα Barbie, με ντεκολτέ και γυμνά πόδια που είναι άβολα πιασμένα στη στάση με τα ψηλοτάκουνα. Έχω ένα μεγάλο, κυβικό κεφάλι που μοιάζει με γκρι ζαχαρωτά.
Βρίσκομαι στον κόσμο του Roblox , όπου τα avatar που μοιάζουν με μπλοκ μεταμορφώνονται για να εξερευνήσουν ένα σύμπαν που περιλαμβάνει εκατομμύρια παιχνίδια που δημιουργούνται από χρήστες. Η πλατφόρμα διαθέτει περισσότερους από 100 εκατομμύρια ενεργούς καθημερινούς χρήστες. Σχεδόν οι μισοί είναι παιδιά κάτω των 13 ετών και, στην Αυστραλία, μια μελέτη του 2024 διαπίστωσε ότι τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν τον ιστότοπο παίζουν κατά μέσο όρο 137 λεπτά την ημέρα.
Την Τετάρτη, η επίτροπος ηλεκτρονικής ασφάλειας, Τζούλι Ίνμαν Γκραντ, δήλωσε ότι το Roblox δεν θα εμπλακεί στη νέα απαγόρευση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης της Αυστραλίας, αλλά προειδοποίησε ότι παραμένει «σε κίνδυνο» καθώς η απαγόρευση αξιολογείται συνεχώς.
«Χρησιμοποιούμε άλλα εργαλεία στο οπλοστάσιό μας για να διατηρήσουμε αυτές τις άλλες πλατφόρμες ασφαλέστερες… το γεγονός ότι μια πλατφόρμα εξαιρείται μέσω των νομοθετικών κανόνων δεν σημαίνει ότι είναι ασφαλής».
Μέσα σε μια εβδομάδα συνδέομαι στην πλατφόρμα ως παιδί για να βιώσω από πρώτο χέρι την εφαρμογή παιχνιδιών που προτιμούν τα παιδιά της Αυστραλίας. Στο σύντομο χρονικό διάστημα που βρίσκομαι εκεί, το avatar μου δέχεται διαδικτυακό εκφοβισμό, δολοφονείται επιθετικά, κακοποιείται σεξουαλικά και εκφοβίζεται – όλα αυτά με ενεργές ρυθμίσεις γονικού ελέγχου.
Ο αδύνατος, γκρίζος εαυτός μου ξεκινά επισκεπτόμενος μια από τις πιο δημοφιλείς «εμπειρίες» για νεαρά κορίτσια, ένα παιχνίδι που ονομάζεται Dress to Impress, το οποίο έχει πάνω από 6 δισεκατομμύρια επισκέψεις από την κυκλοφορία του τον Νοέμβριο του 2023. Στο απόγειό του, το παιχνίδι είχε περισσότερους από ένα εκατομμύριο ταυτόχρονους χρήστες. Η Vogue ανέφερε ότι οι ενήλικες λάτρεις της μόδας έχουν ενταχθεί στην αφοσιωμένη παιδική βάση θαυμαστών του παιχνιδιού, ενώ το παιχνίδι έχει προωθηθεί ως «οικιακή μάρκα στη μόδα και τα παιχνίδια».
Αδέξια, ενώ με τη μουσική υπόκρουση ενός απαλού κομματιού synth jazz, αρχίζω να εξερευνώ. Το κενό ανάμεσα στους μηρούς μου είναι σχεδόν τόσο φαρδύ όσο στενή είναι η μέση μου.
Εντάξει. Αρχίζω να το καταλαβαίνω. Πρέπει να διαλέξω ένα ντύσιμο ανάλογα με ένα θέμα καθώς το ρολόι μετράει αντίστροφα. Ορισμένες περιοχές -συμπεριλαμβανομένου του VIP Lounge- είναι απαγορευμένες εκτός αν ξοδέψω πραγματικά χρήματα, γνωστές σε όλο το Roblox ως “Robux”, αλλά κατά τα άλλα έχω ένα μικρό πολυκατάστημα με ρούχα και αξεσουάρ για να διαλέξω.
Βιάζομαι να φτιάξω μια στολή «επιστημονικής φαντασίας», ψάχνοντας ρούχα και προσπαθώντας να καταλάβω πώς να τα φορέσω.

Εντοπίζω έναν ελάχιστο αριθμό από δύο κομμάτια, αλλά ακόμα δεν έχω βρει κάποιο πρόσωπο.
Ω, ένα μαχαίρι! Ναι. Μπορεί να το χρειαστώ.
Αυτιά γάτας; Γιατί όχι.
Ψάχνω ακόμα για πρόσωπο, και δοκιμάζω το μακιγιάζ. Εκεί προσφέρονται περίπου δώδεκα έντονα βαμμένα πρόσωπα, με εμφανίσεις που κυμαίνονται από την RuPaul μέχρι τον Ziggy Stardust.
Καταλήγω με ένα κεφάλι σαν κούκλα Bratz πάνω σε κάποιο σώμα στρίπερ Barbie.
Ήταν εύκολο να φτάσω εδώ. Κατά την εγγραφή, το Roblox ζήτησε ένα όνομα χρήστη (προσδιορίζοντας ότι δεν πρέπει να είναι το πραγματικό μου όνομα) και μια ημερομηνία γέννησης. Μου ζήτησε να επιλέξω ένα κουτάκι που επιβεβαιώνει ότι «ο γονέας/κηδεμόνας σας σάς επιτρέπει να δημιουργήσετε αυτόν τον λογαριασμό και συμφωνεί με τους Όρους Χρήσης μας». Βεβαίως.

Το νόημα του παιχνιδιού στο οποίο βρίσκομαι τώρα – γνωστό ως DTI στους οπαδούς του – είναι να ντύνομαι και να με κρίνουν οι συμπαίκτες μου.
Μόλις τελειώσει η αντίστροφη μέτρηση των πέντε λεπτών, οι παίκτες ανεβαίνουν στην πασαρέλα και βαθμολογούνται σε μια κλίμακα από ένα έως πέντε αστέρια, με τους αντιπάλους να μπορούν να συνομιλούν ή να δημοσιεύουν σχόλια στο ανοιχτό πλαίσιο συνομιλίας. Οι παίκτες μπορούν να κάνουν μια ποικιλία στάσεων – μερικές είναι δωρεάν, ενώ άλλα “πακέτα θέσεων” κοστίζουν Robux.
Δίνω σε όλους πέντε αστέρια, ελπίζοντας να ενισχύσω την όποια αμφιβολία υπάρχει μεταξύ των άλλων χρηστών.
Οι παίκτες συζητούν την εμφάνιση των άλλων στο πλαίσιο συνομιλίας, κάτι που συχνά φαίνεται τόσο υποτιμητικό όσο και ενθαρρυντικό. Η τελευταία ενημέρωση του παιχνιδιού τους επιτρέπει να πετούν ντομάτες σε άλλους διαγωνιζόμενους ή να τους περιβάλλουν με ένα εικονικό σωρό από σκουπίδια.

Ενώ προωθείται ως παιδικό παιχνίδι και μια διέξοδος για τους δημιουργικούς λάτρεις της μόδας, μια βουτιά στον κόσμο του DTI αποκαλύπτει τη σκοτεινή πλευρά του παιχνιδιού.
Ανακαλύπτω ένα υπόγειο «κρεατοθήκη» – που μοιάζει σαν να έχεις μπει στη μήτρα κάποιου – που κρύβει ένα ζευγάρι στιλέτο και μια κλειδωμένη πόρτα. Άλλα μυστικά δωμάτια είναι μέρος της «παραμυθίας» του παιχνιδιού, προσφέροντας ανατριχιαστικές υποψίες ότι μια γυναίκα έχει εξαφανιστεί. Μια προηγούμενη ενημέρωση περιελάμβανε ένα μπουντρούμι με μια γυναίκα κλειδωμένη σε ένα κλουβί.
Χαρακτηριστικά «Πληρωμή για τρολάρισμα»
Η αφοσιωμένη βάση οπαδών του DTI γίνεται ανήσυχη.
Οι χρήστες παραπονιούνται για ενημερώσεις που τους αναγκάζουν να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα στο Robux για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί. Η αυξανόμενη δημιουργία εσόδων από παιδικά παιχνίδια αποτελεί μια ευρέως διαδεδομένη κριτική για την πλατφόρμα.
Ο Μάρκους Κάρτερ, καθηγητής αλληλεπίδρασης ανθρώπου-υπολογιστή στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ, παρομοιάζει τις προωθητικές ενέργειες δαπανών εντός παιχνιδιών του ιστότοπου με «παιδικό τζόγο», επισημαίνοντας αμέτρητα παιχνίδια καζίνο και «κουτιά με λεηλασίες» μέσα σε παιχνίδια που είναι άμεσα διαθέσιμα σε παιδιά.

Πέρασε τρεις άκαρπες εβδομάδες προσπαθώντας να πάρει επιστροφή χρημάτων για ένα lootbox που αγόρασε ως 12χρονος, με το σκεπτικό ότι η πώλησή του σε παιδιά στην Αυστραλία είναι παράνομη.
Έχει επίσης παρακολουθήσει το αυξανόμενο φαινόμενο των λειτουργιών «πληρωμή για τρολάρισμα» – όπως το πετώντας αηδίες στο DTI – που ενθαρρύνουν τον εκφοβισμό και ωθούν τους παίκτες να πληρώσουν πραγματικά χρήματα για να το κάνουν.
«Τα παιχνίδια Roblox στην πραγματικότητα δημιουργούν έσοδα από αυτό το είδος επιθυμίας να τρολάρουν, να πειράζουν και να επηρεάζουν αρνητικά άλλους παίκτες», λέει.
Η Roblox είναι μια μεγάλη επιχείρηση. Είναι μια εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ αξίας 92 δισεκατομμυρίων δολαρίων, η οποία ανήκει κυρίως σε θεσμικούς επενδυτές. Ο διευθύνων σύμβουλος, David Baszucki, κατέχει περίπου το 10% των μετοχών της εταιρείας.
Οι επιτυχημένοι δημιουργοί παιχνιδιών – πολλοί από αυτούς παιδιά – μπορούν να βγάλουν χρήματα . Το 2024-2025, το πρόγραμμα ανταλλαγής προγραμματιστών της εταιρείας κατέβαλε περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια μέσω ενός περίπλοκου σχεδίου πληρωμών, βάσει του οποίου η εταιρεία διατηρεί τουλάχιστον το 30% των συναλλαγών που πραγματοποιούνται στον ιστότοπο.
Οι προγραμματιστές κερδίζουν Robux και μπορούν να εξαργυρώσουν δολάρια ΗΠΑ μόλις κερδίσουν ένα συγκεκριμένο ποσό. Το μέσο ποσό πληρωμής πέρυσι ήταν 1.400 δολάρια ΗΠΑ.
Ο Κάρτερ λέει ότι ενώ η πλατφόρμα επιτρέπει στα παιδιά να μάθουν πώς να προγραμματίζουν το παιχνίδι των ονείρων τους, το Roblox ουσιαστικά εκμεταλλεύεται την παιδική εργασία μέσω του παιχνιδιού – που ονομάζεται «playbour».
«Το Roblox τιμά πραγματικά αυτές τις περιπτώσεις εφήβων που γίνονται εκατομμυριούχοι επειδή τα παιχνίδια τους έχουν απήχηση στο Roblox, αλλά όλα αυτά είναι παιδική εργασία», λέει. «Όλα τα έσοδά του προέρχονται από τα παιχνίδια που δημιουργούν οι χρήστες του».
Η Roblox απέρριψε τους ισχυρισμούς ότι βασίζεται στην παιδική εργασία, λέγοντας ότι οι περισσότεροι από τους προγραμματιστές της είναι άνω των 18.

Ο Κάρτερ λέει ότι οι εταιρείες που υποστηρίζονται από επιχειρηματικά κεφάλαια αγοράζουν δημοφιλή παιχνίδια, με ομάδες προγραμματιστών και αναλυτών δεδομένων να αναζητούν τον καλύτερο τρόπο για να αποσπάσουν περισσότερα χρήματα από τη βάση των παιδιών-παικτών τους.
Φέτος, ένα κορυφαίο παιχνίδι ρόλων Roblox, το Brookhaven, αγοράστηκε από την εταιρεία ανάπτυξης παιχνιδιών Voldex με την υποστήριξη των εταιρειών επιχειρηματικών κεφαλαίων Raine Partners και Shamrock Capital.
Άλλες μεγάλες επιχειρήσεις εισέρχονται. Αυτόν τον μήνα, η μάρκα παιχνιδιών Mattel ανακοίνωσε ότι θα επεκτείνει την επιχείρηση παιχνιδιών της σε συνεργασία με την Roblox και την Fortnite, λανσάροντας ένα παιχνίδι Monster High με άλλες μάρκες της, όπως η Barbie και η Hot Wheels, να ακολουθούν. Την περασμένη εβδομάδα, η AFL ανακοίνωσε επίσης ότι λανσάρει ένα επίσημο παιχνίδι Roblox για να συνδεθεί με τους χρήστες της γενιάς Z και της γενιάς Alpha.
Η δημοτικότητα της DTI της έχει φέρει συνεργασίες υψηλού προφίλ με τη Lady Gaga και την Charlie xcx. Έχει κυκλοφορήσει μια σειρά από κούκλες DTI και προωθεί την επερχόμενη κυκλοφορία της ταινίας Wicked: For Good, η οποία θα συμπέσει με την κυκλοφορία της ταινίας στις ΗΠΑ τον επόμενο μήνα.

Αλλά καθώς το παιχνίδι έχει γίνει πιο δημοφιλές, αυξάνονται τα παράπονα για ακατάλληλο περιεχόμενο για παιδιά.
Τον περασμένο μήνα, το Υπουργείο Εμπορίου και Βιομηχανίας (DTI) αφαίρεσε μια νέα στάση που ονομάζεται «σερβίρε το» – σκύβοντας από τους γοφούς – μετά από αντιδράσεις. Μια ανάρτηση στο Reddit σε απάντηση σε αυτή την ανακοίνωση είχε τον τίτλο: «Κάποιος πρέπει να προειδοποιήσει τους γονείς».
Έπειτα, υπάρχουν χρήστες που ντύνονται με «στολές» που φαίνονται γυμνοί, παρά την παρουσία μικρών παιδιών στο παιχνίδι. Το Roblox λέει ότι το DTI είναι κατάλληλο για παιδιά ηλικίας πέντε ετών και άνω.

Προσπαθώντας να καταλάβω ποιος είναι υπεύθυνος για το παιχνίδι που παίζεται από εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως, σκοντάφτω σε ένα ακόμη επίπεδο πολυπλοκότητας στο οικοσύστημα του Roblox. Είναι απίστευτα δύσκολο να ανακαλύψεις ποιος κατέχει και λειτουργεί κάθε εμπειρία.
Η εταιρική οντότητα για κάθε παιχνίδι δεν δημοσιεύεται πουθενά. Όλες οι πληροφορίες που είναι διαθέσιμες στο κοινό υποδηλώνουν ότι το DTI ανήκει, διοικείται και εποπτεύεται σε μεγάλο βαθμό από εφήβους.
Πληροφορίες που δημοσίευσε το Roblox δείχνουν ότι το DTI αναπτύχθηκε από μία χρήστη γνωστή μόνο ως «Gigi». Η Gigi, της οποίας το φύλο και η εθνικότητα δεν αναφέρονται, ισχυρίζεται ότι ήταν 16 ετών όταν κυκλοφόρησε το παιχνίδι και ξεκίνησε να το αναπτύσσει στα 14.
Πέρυσι, απαντώντας σε ισχυρισμούς για ακατάλληλες αλληλεπιδράσεις που προβλήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η Gigi παραδέχτηκε ότι έκανε «ένα απαίσιο και αηδιαστικό» αστείο για βιασμό και ότι έκανε αστεία που προδίδουν τη χοντροφοβία. Παραδέχτηκαν επίσης ότι φιλοξενούσαν έναν διακομιστή NSFW (μη ασφαλή για εργασία, που σημαίνει «περιεχόμενο για ενηλίκους») στην πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης Discord ενώ ήταν ανήλικες.
Please read the document below regarding the recent allegations against me. I will be adding more soon but please read the document below.https://t.co/kfz7a1t4t5
— gigi (@gigi_DTI) September 30, 2024
«Θέλω να είμαι σαφής, δεν κοινοποιήθηκαν ποτέ φωτογραφίες ανηλίκων», λέει η Gigi. «Ναι, ήταν ένας NSFW server, κάτι που εκ των υστέρων είναι πραγματικά αηδιαστικό και ακατάλληλο, αλλά εκείνη την εποχή ήμουν κυριολεκτικά απλώς ένα βαριεστημένο παιδί».
Η ανωριμότητα της ομάδας διαχείρισης του παιχνιδιού ήταν εμφανής φέτος, όταν απαγγέλθηκαν σοβαρές κατηγορίες εναντίον ενός από τους πιο ανώτερους υπαλλήλους του DTI.
Ένας 20χρονος διαχειριστής κατηγορήθηκε ότι παρενόχλησε έναν 16χρονο. Αυτό είχε συμβεί εκτός παιχνιδιού σε έναν άσχετο διακομιστή.
Απαντώντας στους ισχυρισμούς, το μέλος του προσωπικού εξέδωσε δήλωση λέγοντας ότι είχε γίνει φίλος με κάποιον που «αν και δεν ήταν νόμιμα κάτω από την ηλικία συναίνεσης, ήταν ακόμα πολύ μικρός για να γίνω φίλος εκείνη την εποχή».
«Έκανα πολύ ακατάλληλα αστεία και έλεγα πολύ ακατάλληλα πράγματα», είπε ο διαχειριστής, αποκαλύπτοντας ότι εκείνη την εποχή βίωναν κατάθλιψη, άγχος και σοβαρή δυσμορφία στην εικόνα του σώματός τους.
Η σύγχυση ώθησε τον μάνατζερ του παιχνιδιού – έναν 18χρονο γνωστό ως Umoyae Free Spirit – να ανακοινώσει ότι ο υπάλληλος είχε απολυθεί.
Umoyae – Dress to Impress has released an official statement addressing BeaPlays and recent community events.
— DTI News ⭐️ (@TheDTINews) August 25, 2025
“Hi @everyone ❤️,
I’d like to preface this statement by saying I don’t want this to feel corporate or ingenuine. Everything said is coming straight from the heart.…
Είπε ότι το παιχνίδι «εξετάζει το ενδεχόμενο να κάνει την ομάδα διαχείρισης 18+».
Ενώ η Roblox αναλαμβάνει την ευθύνη για τη διαχείριση των «κοινοτικών προτύπων» της στον ιστότοπο, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων κατάχρησης, η εταιρεία έχει επιδιώξει να εξαιρεθεί από τους νόμους που σχετίζονται με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υποστηρίζοντας ότι είναι απλώς μια πλατφόρμα που φιλοξενεί παιχνίδια άλλων ανθρώπων.
Ένας εκπρόσωπος της Roblox δήλωσε ότι η πλατφόρμα «δεσμεύεται να ηγείται στην ασφάλεια μέσω αυστηρών πολιτικών που υπερβαίνουν τα όρια των άλλων πλατφορμών».
«Χρησιμοποιούμε την Τεχνητή Νοημοσύνη για να ελέγχουμε για παραβατικό περιεχόμενο πριν από τη δημοσίευση ενός παιχνιδιού, δεν επιτρέπουμε στους χρήστες να μοιράζονται εικόνες ή βίντεο στη συνομιλία και χρησιμοποιούμε προηγμένα φίλτρα κειμένου που έχουν σχεδιαστεί για να εμποδίζουν τα παιδιά να μοιράζονται προσωπικά στοιχεία», είπε.
Η Guardian Australia επικοινώνησε με τον διευθυντή του Dress to Impress για σχόλια, αλλά δεν έλαβε απάντηση.
«Ιδανικό μέρος για παιδεραστές»
Το Roblox αντιμετωπίζει εδώ και καιρό κατηγορίες ότι αποτελεί μη ασφαλή πλατφόρμα για παιδιά και ότι συχνάζουν παιδεραστές. Στα τέλη του 2024, ο επενδυτικός ερευνητής Hindenburg Research το χαρακτήρισε «ένα καταφύγιο παιδεραστών με βαθμολογία X».
Έκτοτε, η εταιρεία έχει δεχθεί πολλαπλές αγωγές στις ΗΠΑ, οι οποίες περιγράφουν τραγικές συνθήκες υπό τις οποίες ανήλικοι δέχτηκαν διαδικτυακή παρενόχληση και κακοποίηση.
Τον Αύγουστο, ο γενικός εισαγγελέας της Λουιζιάνα ισχυρίστηκε ότι οι ελλείψεις ασφαλείας της Roblox είχαν δημιουργήσει «το ιδανικό μέρος για παιδεραστές».
Μια αγωγή που κατατέθηκε στην Καλιφόρνια τον Ιούλιο ζητά αποζημίωση για μια 11χρονη που βιάστηκε βίαια αφού την παρενόχλησε στην πλατφόρμα ένας πλέον καταδικασμένος παιδόφιλος. Η υπόθεση κατηγορεί την Roblox και την Discord για «συστημικές αποτυχίες στην προστασία των πιο ευάλωτων της κοινωνίας από αδιανόητη βλάβη, επιδιώκοντας οικονομικό κέρδος έναντι της ασφάλειας των παιδιών».

Σε μια άλλη αγωγή, μια μητέρα ενός 15χρονου που αυτοκτόνησε κατηγόρησε την Roblox ότι «λειτουργούσε απερίσκεπτα και παραπλανητικά την επιχείρησή της με τρόπο που οδήγησε στη σεξουαλική εκμετάλλευση και αυτοκτονία» του γιου της.
Η Roblox δεν σχολιάζει την εκκρεμή δικαστική διαμάχη, αλλά μετά την έναρξη της αγωγής στη Λουιζιάνα, ανέφερε : «Κάθε μέρα, δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν το Roblox για να μάθουν δεξιότητες STEM, να παίξουν και να φανταστούν, καθώς και για να έχουν μια ασφαλή εμπειρία στην πλατφόρμα μας. Οποιοσδήποτε ισχυρισμός ότι η Roblox θα έθετε σκόπιμα τους χρήστες μας σε κίνδυνο εκμετάλλευσης είναι απλώς αναληθής».
Ταυτόχρονα με την καταιγίδα των αγωγών, η πλατφόρμα απαγόρευσε αμφιλεγόμενα έναν χρήστη ονόματι Schlep, αφότου ο YouTuber με έδρα το Τέξας, ο οποίος είχε προηγουμένως πειράξει τον ιστότοπο, συνεργάστηκε με τις αρχές επιβολής του νόμου για να παριστάνει τον νεαρό gamer και να ξεγελάσει τους θηρευτές.
Ο Roblox του εξέδωσε εντολή παύσης και διακοπής και τον απομάκρυνε από την πλατφόρμα.
Στην Αυστραλία, ο επίτροπος eSafety διαπραγματεύεται με την εταιρεία μια σειρά από νέα μέτρα ασφαλείας, αφού εξέφρασε ανησυχίες σχετικά με τους «κινδύνους παρενόχλησης παιδιών». Μέχρι το τέλος του έτους, η εταιρεία έχει δεσμευτεί να καταστήσει τους λογαριασμούς για άτομα κάτω των 16 ετών ιδιωτικούς εξ ορισμού και να εισαγάγει εργαλεία που θα εμποδίζουν τους ενήλικες να επικοινωνούν μαζί τους χωρίς τη συγκατάθεση των γονέων.
Ορισμένες βασικές λειτουργίες θα είναι απενεργοποιημένες από προεπιλογή για τα παιδιά στην Αυστραλία, όπως η άμεση συνομιλία και η «συνομιλία εμπειρίας» εντός των παιχνιδιών, μέχρι ο παίκτης να ολοκληρώσει την εκτίμηση ηλικίας. Οι γονείς θα μπορούν να απενεργοποιήσουν τη συνομιλία για παιδιά ηλικίας 13 έως 15 ετών.
«Ενώ κανένα σύστημα δεν είναι ποτέ τέλειο, έχουμε κάνει πάνω από 100 βελτιώσεις ασφαλείας μόνο φέτος για να βοηθήσουμε στην προστασία των χρηστών μας και να δώσουμε στους γονείς περισσότερα εργαλεία για να διαχειρίζονται και να παρακολουθούν την διαδικτυακή εμπειρία του παιδιού τους», δήλωσε ο εκπρόσωπος της εταιρείας.
Αλλά, καθώς συνεχίζω το πείραμά μου συνδεδεμένος στην πλατφόρμα ως παιδί, συναντώ πολλές ακόμη εμπειρίες που είναι σαφώς ακατάλληλες.
Σε ένα παιχνίδι – ένα vibe hangout όπου είμαι συνδεδεμένος ως 13χρονος – δεν χρειάζεται πολύς χρόνος για να μου επιτεθεί σεξουαλικά ένα άλλο avatar. Κάθεται στο πρόσωπό μου και κουνάει επανειλημμένα τους γοφούς του ενώ τον ικετεύω να με αφήσει ήσυχη.
Μια ομάδα αρσενικών avatar με αποκαλεί αργότερα «άσχημο, βρώμικο και αηδιαστικό κορίτσι» αναφερόμενη στα μαλλιά που μοιάζουν με μπέικον στο προεπιλεγμένο avatar μου ως νεοσύλλεκτος.
Σε ένα άλλο δημοφιλές παιχνίδι ρόλων – το Berry Avenue – κάποιος με ακολουθεί παντού και κάνει πως χέζει στο κεφάλι και το πρόσωπό μου, αποκαλώντας με τουαλέτα.

Ένα άλλο παιχνίδι στο οποίο μπορεί να έχει πρόσβαση το οκτάχρονο avatar μου με όλα τα γονικά χειριστήρια σε ισχύ ονομάζεται Suffer. Αφού μπήκα μέσα και οπλίστηκα με ένα τσεκούρι και μια μάσκα χόκεϊ επί πάγου, αμέσως με πυροβόλησαν με πολυβόλο.
Μια φίλη αναφέρει ότι ο 10χρονος γιος της έχει εθιστεί σε ένα παιχνίδι που ονομάζεται Prison Pump. Με αποκαλούν «φρέσκο κρέας» μόλις μπαίνω και με κοροϊδεύουν επειδή είμαι αδύναμη. Πρέπει να αρχίσω να γυμνάζομαι ή να πληρώσω για περισσότερη μυϊκή μάζα. Δεν περνάει πολύς καιρός πριν τέσσερις γιγάντιοι «άντρες» με νικήσουν μέχρι θανάτου.
Μπορώ να έχω πρόσβαση σε παιχνίδια προσομοίωσης μπάνιου, μπουντρούμια, καζίνο, παιχνίδια τρόμου, δωμάτια απόδρασης και αμέτρητα παιχνίδια ρόλων όπου μπορώ να στέλνω και να λαμβάνω μηνύματα από αγνώστους.
Ο αριθμός των ακατάλληλων παιχνιδιών στα οποία μπορώ να έχω πρόσβαση ενώ είμαι συνδεδεμένος ως παιδί φαίνεται ατελείωτος.
Γι’ αυτόν τον λόγο ο Κάρτερ, ο οποίος επιθυμεί να τονίσει τα θετικά οφέλη από τα παιχνίδια και το ψηφιακό παιχνίδι, λέει ότι δεν έχει μια καλή απάντηση όταν οι γονείς τον ρωτούν πώς μπορούν να γνωρίζουν ότι τα παιδιά τους είναι ασφαλή στο Roblox.
«Ο γιος μου είναι τεσσάρων ετών και δεν σκοπεύω να τον αφήσω ποτέ να παίξει Roblox», λέει. «Η ζωή μου είναι γεμάτη βιντεοπαιχνίδια. Είμαι καθηγητής παιχνιδιών στο Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ, λατρεύω τα παιχνίδια, ο γιος μου κι εγώ θα παίζουμε πολλά παιχνίδια μαζί – αλλά όχι Roblox».
Γνωρίζετε περισσότερα; Επικοινωνήστε με τη sarah.martin@theguardian.com
Πηγή: The Guardian | Αρθρογράφος: Σάρα Μάρτιν
