Ο «χρόνος οθόνης» είναι ο χρόνος που αφιερώνουν οι άνθρωποι χρησιμοποιώντας συσκευές όπως tablet, τηλέφωνα, φορητούς υπολογιστές ή κονσόλες παιχνιδιών. Ο χρόνος που αφιερώνουν τα παιδιά και οι νέοι χρησιμοποιώντας αυτές τις συσκευές μπορεί να είναι πηγή ανησυχίας και συγκρούσεων για πολλές οικογένειες.

Ποιος είναι ο «ιδανικός χρόνος οθόνης»;

Δεν υπάρχει απλή απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Εξαρτάται από τα όρια και τις συνήθειες της κάθε οικογένειας. Σε κάθε περίπτωση ο χρόνος οθόνης δεν πρέπει να αντικαθιστά την άσκηση, τον χρόνο που περνάτε μαζί ως οικογένεια ή τον ύπνο.

Ποιότητα Vs ποσότητα

Χρήσιμο είναι να σκεφτόμαστε τι κερδίζει το παιδί μας από την ενασχόλησή του με το διαδίκτυο και να το βοηθήσουμε να στραφεί σε θετικό περιεχόμενο. Η θετική χρήση της τεχνολογίας μπορεί να υποστηρίξει την ευημερία των παιδιών και των νέων, αρκεί να επιτύχουν μια υγιή ισορροπία μεταξύ  των  online δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων εκτός σύνδεσης. Αν τα παιδιά και οι νέοι βλέπουν ακατάλληλο περιεχόμενο στο διαδίκτυο, αυτό μπορεί να έχει αντίκτυπο στη συμπεριφορά και την ψυχική τους υγεία, ανεξάρτητα από το πόσο χρόνο αφιερώνουν στην προβολή αυτού του περιεχομένου.

Συζητήσεις σχετικά με τα προειδοποιητικά σημάδια

Ο καθένας έχει διαφορετικά προειδοποιητικά σημάδια που του λένε πότε κάνει υπερβολική χρήση του διαδικτύου.  Μπορεί να αρχίσουν να πονάνε τα μάτια σας, να έχετε πονοκέφαλο, να νυστάζετε ή να αρχίσετε να νιώθετε περισσότερα αρνητικά συναισθήματα. Για να προωθήσετε μια υγιή ισορροπία μεταξύ διαδικτυακών και εκτός σύνδεσης δραστηριοτήτων, δοκιμάστε να μιλήσετε για αυτά τα προειδοποιητικά σημάδια με τα παιδιά σας και να συμφωνήσετε τι πρέπει να κάνετε όταν τα αντιμετωπίζετε.

Δημιουργία, αναθεώρηση και προσαρμογή ορίων

Η σύναψη Οικογενειακής Συμφωνίας μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να μιλήσετε και να θέσετε προσδοκίες και όρια στον χρόνο οθόνης για τα παιδιά σας.

Μπορείτε να κάνετε συζητήσεις σχετικά με τα όρια που θα ακολουθήσετε, γιατί αυτά τα όρια είναι σημαντικά, πώς μπορείτε να βοηθήσετε ο ένας τον άλλον να τα τηρήσετε, ακόμη και να εισάγετε συνέπειες για την μη τήρηση των ορίων σας.

Μόλις τεθούν αυτές οι προσδοκίες και τα όρια, είναι σημαντικό να τα αναθεωρείτε και να τα αλλάζετε τακτικά καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν καθώς μπορεί να θέλουν περισσότερη ανεξαρτησία και οι διαδικτυακές τους συνήθειες μπορεί να αλλάξουν. Επίσης σημαντικό είναι αν έχετε παιδιά διαφορετικών ηλικιών να λάβετε υπόψη και τις διαφορετικές ανάγκες που έχει το καθένα. Τα μεγαλύτερα παιδιά μπορεί να αισθάνονται περιορισμένα εάν έχουν τα ίδια όρια με τα μικρότερα αδέρφια.

Συμβουλές για οικογένειες

  • Πριν απαιτήσετε από το παιδί να σταματήσει το παιχνίδι που παίζει, προειδοποιήστε το πρώτα. Ορισμένα παιχνίδια αποθηκεύονται μόνο όταν ο παίκτης φτάσει σε ένα ορισμένο σημείο.  
  • Μιλήστε στα παιδιά για τα παιχνίδια και τις εφαρμογές που χρησιμοποιούν και τον τρόπο λειτουργίας τους. Συζητήστε με τα παιδιά και συμφωνήστε στον αποτελεσματικότερο τρόπο προειδοποίησης ότι ο χρόνος τους στο διαδίκτυο πλησιάζει στο τέλος.
  • Προωθήστε τη θετική χρήση της τεχνολογίας ακολουθώντας τα όρια που θέτετε για την οικογένειά σας. Εξηγήστε στα παιδιά γιατί τα όρια είναι σημαντικά.
  • Χρησιμοποιήστε τις ρυθμίσεις ευεξίας, όπως τα όρια χρόνου χρήσης, τις λειτουργίες “μην ενοχλείτε” και απενεργοποιήστε την αυτόματη αναπαραγωγή σε εφαρμογές όπως το Youtube και το Netflix.

Πηγή: Childnet

Αφήστε ένα Σχόλιο

Το e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε επίσης

Τα στάδια της διαδικτυακής αποπλάνησης

Η αποπλάνηση, διαφέρει από τις περισσότερες άλλες μορφές σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών (CSA).

Γιατί οι χάκερ στρέφονται στις υπηρεσίες αποθήκευσης cloud;

Οι ερευνητές της κυβερνοασφάλειας περιγράφουν λεπτομερώς τις επιθέσεις που εκμεταλλεύονται νόμιμες υπηρεσίες cloud σε προσπάθειες πρόσβασης σε ευαίσθητα δεδομένα.

Διέγραψε άμεσα αυτά τα 101 Android apps: 421 εκ. downloads στο Play Store

Μια ακόμη λίστα εφαρμογών είναι και αυτή που θα διαβάσεις ακριβώς από κάτω, που περιέχει περισσότερες από 101 εφαρμογές με spyware-injecting modules, δηλαδή λειτουργίες εισαγωγής malware.