Λιγότερο από μερικές ώρες αφότου το Snapchat κυκλοφόρησε το chatbot My AI σε όλους τους χρήστες την περασμένη εβδομάδα, η Lyndsi Lee, μια μητέρα από το East Prairie του Missouri, είπε στην 13χρονη κόρη της να μείνει μακριά από τη λειτουργία.

“Είναι μια προσωρινή λύση μέχρι να μάθω περισσότερα γι’ αυτό και να μπορέσω να θέσω κάποια υγιή όρια και κατευθυντήριες γραμμές”, δήλωσε η Lee, η οποία εργάζεται σε μια εταιρεία λογισμικού. Ανησυχεί για το πώς το My AI παρουσιάζεται σε νεαρούς χρήστες όπως η κόρη της στο Snapchat.

Η λειτουργία τροφοδοτείται από το viral AI chatbot εργαλείο ChatGPT – και όπως το ChatGPT, μπορεί να προσφέρει συστάσεις, να απαντά σε ερωτήσεις και να συνομιλεί με τους χρήστες. Αλλά η έκδοση του Snapchat έχει κάποιες βασικές διαφορές: Οι χρήστες μπορούν να προσαρμόσουν το όνομα του chatbot, να σχεδιάσουν ένα προσαρμοσμένο avatar Bitmoji για αυτό και να το φέρουν σε συζητήσεις με φίλους.

Το αποτέλεσμα είναι ότι η συνομιλία με το chatbot του Snapchat μπορεί να μοιάζει λιγότερο συναλλακτική από την επίσκεψη στον ιστότοπο του ChatGPT. Μπορεί επίσης να είναι λιγότερο σαφές ότι μιλάτε σε έναν υπολογιστή.

Δεν είναι μόνο οι γονείς που επικρίνουν το νέο εργαλείο, αλλά και ορισμένοι χρήστες του Snapchat, οι οποίοι βομβαρδίζουν την εφαρμογή με αρνητικές κριτικές στο app store και κριτικές στα social media σχετικά με τις ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής, τις “ανατριχιαστικές” συνομιλίες και την αδυναμία αφαίρεσης της λειτουργίας από την ροή της συνομιλίας τους, εκτός αν πληρώσουν για μια premium συνδρομή.

Ενώ κάποιοι μπορεί να βρουν το εργαλείο χρήσιμο, οι ανάμεικτες αντιδράσεις αναδεικνύουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες όταν ενσωματώνουν νέα τεχνολογία generative AI στα προϊόντα τους, ιδίως το Snapchat, του οποίου οι χρήστες είναι νεότεροι.

Αντιδράσεις χρηστών

Μετά από διάφορες αρνητικές αντιδράσεις μερικών χρηστών που έχουν αλληλεπιδράσει με το chatbot, το Snapchat είπε στο CNN πως συνεχίζει να βελτιώνει το My AI με βάση το feedback της κοινότητας και προσπαθεί να παρέχει περισσότερες εγγυήσεις για την ασφάλεια των χρηστών της. Η επιχείρηση δήλωσε επίσης ότι, όπως και με τα άλλα εργαλεία της, οι πελάτες δεν είναι υποχρεωμένοι να αλληλεπιδρούν με το My AI εάν δεν το επιθυμούν.

Ωστόσο, η αφαίρεση του My AI από τις ροές συνομιλιών δεν είναι δυνατή, εκτός εάν ένας χρήστης εγγραφεί στο Snapchat+, τη μηνιαία premium υπηρεσία της εταιρείας. Ορισμένοι έφηβοι λένε ότι πλήρωσαν το τέλος των 3,99 δολαρίων του Snapchat+ για να απενεργοποιήσουν το εργαλείο πριν ακυρώσουν την υπηρεσία.

Μια πρώιμη αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο οι έφηβοι χρησιμοποιούν τα chatbots

Το ChatGPT, το οποίο εκπαιδεύεται με βάση τεράστιες ποσότητες δεδομένων που συλλέγονται στο διαδίκτυο, έχει στο παρελθόν επικριθεί για τη διάδοση λανθασμένων πληροφοριών, απαντώντας στους χρήστες με τρόπους που αυτοί μπορεί να θεωρούν ακατάλληλους και για το ότι επιτρέπει στους μαθητές να κλέβουν. Ωστόσο, η ενσωμάτωση του εργαλείου από το Snapchat ενέχει τον κίνδυνο να επιδεινώσει ορισμένα από αυτά τα ζητήματα και να δημιουργήσει νέα.

Η Alexandra Hamlet, κλινική ψυχολόγος στη Νέα Υόρκη, δήλωσε ότι αρκετοί από τους γονείς των ασθενών της έχουν εκφράσει την ανησυχία τους για το πώς ο έφηβος τους μπορεί να ασχοληθεί με τη λειτουργία του Snapchat. Ανησυχίες έχουν επίσης εκφραστεί σχετικά με τα chatbots που παρέχουν καθοδήγηση και ψυχική υγεία, καθώς οι τεχνολογίες AI ενδέχεται να ενισχύσουν την προκατάληψη επιβεβαίωσης κάποιου, καθιστώντας απλούστερο για τους χρήστες να αναζητούν αλληλεπιδράσεις που επιβεβαιώνουν τις προβληματικές πεποιθήσεις τους.

Προς το παρόν, οι γονείς πρέπει να ξεκινήσουν ουσιαστικές συζητήσεις με τους εφήβους τους σχετικά με τις βέλτιστες πρακτικές επικοινωνίας με το AI, ειδικά καθώς τα εργαλεία αρχίζουν να εμφανίζονται σε όλο και πιο δημοφιλείς εφαρμογές και υπηρεσίες.

Πηγή: abc7.com

Tags:

Αφήστε ένα Σχόλιο

Το e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *