Η εικονική πραγματικότητα αναφέρεται στην προσομοίωση ενός πραγματικού η φανταστικού περιβάλλοντος από έναν υπολογιστή. H εικονική πραγματικότητα τοποθετεί το χρήστη μέσα σε μια ψηφιακή τρισδιάστατη εμπειρία. Αντί να βλέπει μπροστά του μια οθόνη, ο χρήστης «μεταφέρεται» και αλληλοεπιδρά σε τρισδιάστατους κόσμους. Αυτή η εικονική πραγματικότητα προβάλλεται συνήθως μέσω γυαλιών VR. Μόλις τοποθετηθούν ακριβώς μπροστά στα μάτια, ο φυσικός χώρος δεν γίνεται πλέον ορατός στον παίκτη. Τα γυαλιά VR είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες που ανιχνεύουν τις κινήσεις του κεφαλιού. Με αυτόν τον τρόπο, όταν ο παίκτης γυρίζει το κεφάλι του προς τα αριστερά, το βλέμμα του στο περιβάλλον εικονικής πραγματικότητας θα κινηθεί επίσης προς την ίδια κατεύθυνση. Αυτό δίνει στον παίκτη την αίσθηση ότι βρίσκεται πραγματικά μέσα στο τεχνητό περιβάλλον. Τα γυαλιά VR συνήθως περιλαμβάνουν χειριστήρια χειρός. Αυτά είναι επίσης εξοπλισμένα με αισθητήρες, γεγονός που καθιστά δυνατή την εμφάνιση εικονικών χεριών και βραχιόνων που κινούνται με τον ίδιο τρόπο όπως τα πραγματικά χέρια και βραχίονες του παίκτη.

Ποια παιχνίδια VR είναι διαθέσιμα για παιδιά;

 Υπάρχουν παιχνίδια VR για σχεδόν κάθε γνωστό είδος βιντεοπαιχνιδιών, συμπεριλαμβανομένων των αγώνων, των παιχνιδιών ρόλων και των παιχνιδιών που βασίζονται σε δεξιότητες. Η τρέχουσα παγκόσμια λίστα παιχνιδιών VR περιέχει πάνω από 4.000 συμμετοχές και δίνει μια ιδέα για το ευρύ φάσμα διαθέσιμων παιχνιδιών VR. Οι παίκτες μπορούν να καθίσουν πίσω από το τιμόνι ενός αυτοκινήτου της Formula 1 σε ένα παιχνίδι αγώνων, να κυνηγηθούν από έναν δολοφόνο μέσα από μια εγκαταλελειμμένη έπαυλη σε ένα παιχνίδι τρόμου ή να λάβουν μέρος σε μια εικονική προπόνηση πυγμαχίας σε ένα παιχνίδι γυμναστικής. Αυτά τα παραδείγματα δείχνουν ότι δεν είναι δυνατόν να κάνουμε μια γενική δήλωση σχετικά με το αν τα παιχνίδια VR είναι κατάλληλα για παιδιά. Δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου παιχνίδια VR ειδικά σχεδιασμένα για παιδιά. Εάν κάνετε αναζήτηση στο διαδίκτυο για κατάλληλα παιχνίδια VR για παιδιά, συνήθως θα βρείτε προτάσεις για παιχνίδια που έχουν γραφικά φιλικά προς τα παιδιά και είναι απαλλαγμένα από προβληματικό περιεχόμενο, όπως η βία. Εναλλακτικά, μπορείτε να βρείτε παιχνίδια που αναδημιουργούν οικεία παιχνίδια στο VR, όπως έναν προσομοιωτή σκακιού. Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι μόνο και μόνο επειδή ένα παιχνίδι είναι χωρίς βία και φαίνεται φιλικό προς τα παιδιά, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι κατάλληλο για παιδιά. Οι γονείς θα πρέπει να ελέγξουν την ηλικιακή διαβάθμιση ενός παιχνιδιού μέσω του συστήματος PEGI.  Ιδανικά, οι γονείς θα πρέπει πρώτα να δοκιμάσουν οι ίδιοι ένα παιχνίδι για να δουν αν είναι κατάλληλο για το παιδί τους.

Τι κάνει το VR διαφορετικό από το παραδοσιακό gaming;

Το παιχνίδι VR διαφέρει από το παραδοσιακό παιχνίδι με δύο βασικούς τρόπους: απορρόφηση και ενσωμάτωση. Ένα συναρπαστικό βιβλίο, μια συναρπαστική τηλεοπτική σειρά ή ένα συναρπαστικό βιντεοπαιχνίδι μπορεί επίσης να είναι καθηλωτικό. Ωστόσο, τα παιχνίδια VR έχουν ιδιαίτερα ισχυρό αποτέλεσμα επειδή το πραγματικό περιβάλλον είναι εντελώς αποκλεισμένο. Ένας παίκτης VR δεν μπορεί να πάρει τα μάτια του από την οθόνη. Επιπλέον, οι παίκτες συνήθως φορούν ακουστικά για να «βυθιστούν» και ηχητικά  στον εικονικό κόσμο.

Η ενσωμάτωση, από την άλλη πλευρά, είναι η αίσθηση της αντίληψης ενός εικονικού σώματος ως δικού του. Στα περισσότερα παιχνίδια VR, ο παίκτης βλέπει τον εικονικό κόσμο από προοπτική πρώτου προσώπου. Πολλά παιχνίδια εμφανίζουν επίσης εικονικά χέρια και βραχίονες που ο παίκτης μπορεί να ελέγξει με τις κινήσεις των πραγματικών χεριών και βραχιόνων του. Η αναπαράσταση VR βασίζεται στον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο στην καθημερινή ζωή: βλέπουμε το περιβάλλον μέσα από τα μάτια μας και βλέπουμε τα χέρια μας να αλληλεπιδρούν με αυτό. Αυτή η ομοιότητα στην αντίληψη μεταξύ του πραγματικού και του εικονικού κόσμου κάνει τους παίκτες να αισθάνονται σαν να είναι στην πραγματικότητα οι ιδιοκτήτες του εικονικού σώματος.

Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι το παιχνίδι VR έχει σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στα παιδιά. Ωστόσο, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι τα φαινόμενα της απορρόφησης και της ενσωμάτωσης είναι δύο παράγοντες που συμβαίνουν μόνο στα παιχνίδια VR. Δεν υπάρχουν ακόμη αρκετά πρακτικά ή ακαδημαϊκά στοιχεία σχετικά με την εικονική πραγματικότητα για να μπορέσουμε να προβλέψουμε τις επιπτώσεις της στα παιδιά. Ωστόσο, μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν και στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι τα παιδιά μπορεί να κατακλύζονται από περιεχόμενο VR κατάλληλο για την ηλικία τους ή ότι μπορεί να μην είναι σε θέση να διακρίνουν μεταξύ του πραγματικού και του εικονικού κόσμου.

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς εάν τα παιδιά τους θέλουν να παίξουν παιχνίδια VR;

  • Μάθετε εάν τα γυαλιά VR σας έχουν ηλικιακή διαβάθμιση από τον κατασκευαστή. Μπορείτε να βρείτε αυτές τις πληροφορίες στον ιστότοπο του κατασκευαστή ή στο εγχειρίδιο οδηγιών.
  • Δώστε προσοχή στην ηλικιακή διαβάθμιση των παιχνιδιών. Αυτά είναι σαφώς ορατά στο κουτί του παιχνιδιού και εμφανίζονται επίσης στα περισσότερα ηλεκτρονικά καταστήματα. Μπορείτε επίσης να συμβουλευτείτε διαδικτυακές βάσεις δεδομένων ηλικιακού χαρακτηρισμού για παιχνίδια (PEGI).
  • Όταν παίζετε παιχνίδια VR, βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας έχει αρκετό χώρο και ότι δεν υπάρχουν κίνδυνοι κοντά. Ανάλογα με το παιχνίδι, ο παίκτης μπορεί να κινηθεί και να μην μπορεί να δει πιθανά εμπόδια.
  • Μείνετε κοντά στο παιδί σας ενώ παίζει και ρωτήστε το πώς αισθάνεται μόλις τελειώσει. Η εικονική πραγματικότητα μπορεί να προκαλέσει ναυτία, ζάλη ή πονοκεφάλους σε μερικούς ανθρώπους. Εάν συμβεί αυτό, η χρήση του παιχνιδιού θα πρέπει να διακοπεί.
  • Οι κατασκευαστές γυαλιών VR συνιστούν να κάνετε τακτικά διαλείμματα ενώ παίζετε. Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας δεν παίζει για πολλή ώρα κάθε φορά.
  • Τα παιχνίδια VR φέρουν επίσης τους τυπικούς κινδύνους που σχετίζονται με τα βιντεοπαιχνίδια. Αυτά περιλαμβάνουν ακατάλληλο περιεχόμενο, κινδύνους αλληλεπίδρασης, όπως διαδικτυακό εκφοβισμό, και παγίδες κόστους λόγω αγορών εντός παιχνιδιού.

Πηγή: KlickSafe.de

Αφήστε ένα Σχόλιο

Το e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Διαβάστε επίσης

Apple App Store: Μπλόκαρε πάνω από 1.7 εκατ. επικίνδυνες εφαρμογές το 2022

Κατά τη διάρκεια του 2022, η ομάδα ασφάλειας του App Store απέτρεψε συναλλαγές άνω των 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ενώ μπλόκαρε και σχεδόν 1,7 εκατομμύρια υποβολές εφαρμογών.

Η εικονική πραγματικότητα μέσα από τα μάτια των νέων: Προοπτικές και κίνδυνοι

Στο επίκεντρο του webinar που διοργανώθηκε από τον INSAFE για τις προοπτικές και τους κινδύνους που ενέχει η τεχνολογία της εικονική πραγματικότητα σε συνδυασμό με την τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης (virtual reality (VR), augmented reality (AR), and extended reality (XR) applications) βρέθηκε η άποψη των νέων. Άλλωστε η εικονική πραγματικότητα (VR) έχει καταφέρει να προσελκύσει […]

Πώς να χρησιμοποιήσετε τον Microsoft Edge για να δημιουργήσετε έναν ασφαλή κωδικό πρόσβασης

Είναι σημαντικό να ακολουθείτε τις βέλτιστες πρακτικές όταν δημιουργείτε έναν νέο κωδικό πρόσβασης για τους λογαριασμούς ή τις εφαρμογές σας. Ωστόσο, δεν είναι πάντα δυνατό να ακολουθήσετε όλες τις οδηγίες για έναν ασφαλή κωδικό πρόσβασης.